Operații elementare MS/excel


Programele de calcul tabelar sunt cunoscute în literatura informatică şi sub denumirea de “editoare de texte” sau programe “spreadsheet”. La baza concepţiei şi
realizării programelor de calcul tabelar au stat două deziderate majore şi anume:
 Necesitatea unor programe care să răspundă unor lucrări specifice domeniului economic
care impun organizarea, prelucrarea şi afişarea datelor în structuri tabelare, iar de multe
ori reprezentarea grafică a datelor ditabele;
 Necesitatea existenţei unor programe accesibile tuturor lucrătorilor din diverse birouri
economice, care, odată cu răspândirea calculatoarelor au devenit potenţiali autilizatori acestora.
Pornind de la aceste cerinţe, au fost concepute programe care pun la dispoziţia
utilizatorilor mai multe facilităţi importante şi anume:
 înregistrarea şi prelucrarea datelor sub formă tabelară;
 construirea şi afişarea sub formă grafică a datelor conţinute în tabele;
 lucrul cu bazele de date;
 calcule performante utilizând facilităţile funcţiilor matematice, financiare, statistice,
logice, pentru administrarea listelor, pentru căutări şi referinţe, de tip text etc;
 securitatea modelelor (ascundere şi partajare celule);
 posibilităţi de lucru cu macro-uri;
 posibilităţi de actualizare;
 posibilităţi de calcul interactiv;
 limbaj de comandă;
 crearea dinamică a unor tabele pivot
Excel 2007 oferă suport pentru următoarele:
formatarea automată a celulelor, caractetistica Live Prewiev face formatarea mai rapidă;
calcule automate în foaia de lucru, ceea ce permite ca la gestionarea foii de calcul, 
atunci cînd se face o modificare,  se refacă automat calculele (se poate schimba 
această facilitate selectând opţiunea Manual (dezactivată implicit);
Foaia de calcul tabelar, în imaginea utilizatorului, este o matrice cu ale cărei elemente se pot face orice fel de calcule aritmetico-logice.
Componentele elementare ale unei foi de calcul se numesc CELULE si ele sunt dispuse la intersecţia dintre linii şi coloane. De aceea este necesar, pentru a înţelege tehnica
de lucru cu un procesor de calcul tabelar,  se discute caracteristicile următoarelor concepte de bază: registru de lucru, rând (ROW), coloană (COLUMN), celulă (CELL), adresă (ADRESS), zonă (RANGE), etichetă (LABEL), formulă (FORMULA), funcţie(FUNCTION).
         Registru de lucru
          Registru de lucru (fişier Excel) va avea un nume de registru urmat de caracterul punct şi extensia din patru caractere (nume_f. xlsx), faţă de versiunile anterioare care aveau extensia din trei caractere (nume_fiş.xls). Poate  conţină una sau mai multe foi de calcul. În vederea realizării compatibilităţii cu versiunile anterioare poate citi şi edita foi de lucru în acele versiuni. 

Комментариев нет:

Отправить комментарий